Jak wyceniać bonusy?

Oferując bonus zobowiązujesz się do przekazania go osobie, która odda na projekt wymaganą liczbę MegaCentów. Nie obiecuj więc niemożliwego. Ze wszystkich obietnic należy się bowiem bezwarunkowo wywiązać.

Jeśli obiecasz komuś, że za 5000 megacentów zabierzesz go na Marsa, będziesz musiał to zrobić ;)

Uwzględnij więc kilka rzeczy:

  • Podział 50/50 – tak jak w przypadku utworów, przekazane MegaCenty dzielone są po połowie na projekt i dla Fanów. Jeśli więc chcesz, by za bonus na konto projektu trafiło np. 200 megacentów, musisz wycenić go na 400 megacentów.
  • Koszt wysyłki – jeśli Twój bonus to pliki do ściągnięcia lub wysyłki mailem, to kosztów nie będzie, ale jeśli chcesz wysłać rozwaloną gitarę, to taka paczka może sporo kosztować.

To znacznie podraża oferowane bonusy, i właśnie dlatego lepiej jest zaoferować coś zupełnie oryginalnego i unikalnego. W takim przypadku dla zainteresowanego cena często gra mniejszą rolę. Po prostu odpowiedz sobie na pytanie, jaką unikalną pamiątkę chciałbyś mieć i ile byłbyś skłonny za nią zapłacić.